Размиване на граници:

Новият прочит на унисекс модата

Всичко започва много преди да се заговори за третия пол и ако днес е модерно да си gender-neutral, то в началото на миналия век е било въпрос на свобода и бунт

Спомняте ли си Дейвид Боуи? С две различни очи, ексцентричен, с грим и гардероб, на който би завидял и Лудият шапкар от „Алиса в страната на чудесата“. Днес вероятно щеше да е символ на Прайда, но до смъртта си е женен за един от най-известните топ модели на 90-те – Иман. Принс, дори и Елвис са се появявали на сцената в тоалети, които са далеч от „мъжкарски“ и въпреки това са били разбивачи на женски сърца.

От другата страна – Марлене Дитрих и Катрин Хепбърн избират мъжки дрехи за своите светски изяви. Ив Сен Лоран облича жените в смокинги и пренася завинаги мъжкия панталон в женския гардероб. Туиги се появява в реклама с къса коса във времена, в които жените не носеха къси мъжки прически. В този смисъл модата е за всички. Стилът е разнообразен, а ексцентричността на известните е всеобхватна и заразяваща. Какво се случва в 21. век обаче?

gender


Андрогинните модели

Понятието андрогинен идва от гръцки и комбинира думите andrо (мъж) и gyné (жена). Често срещани в модната и филмовата индустрия, това са личности, които имат едновременно и мъжки, и женски черти и трудно могат да се определят с някой от двата пола. Такива модели често могат да представят еднакво добре мъжки костюм и дамска рокля. В кино индустрията веднага можете да се досетите за две много известни имена на андрогинни личности – Тилда Суинтън и Еди Редмейн.

И двамата са с много интересна външност и освен успешни актьори се справят чудесно и като рекламни лица. В модната индустрия може би най-известното име е Руби Роуз, следвана от Фрея Беха и Рейн Дов.

Снимки от Руби Роуз, Рейн Дов, Фрея Беха


Силуети и цветове

Брандовете, които правят унисекс или gender-neutral мода, се осланят на силуети, които не са стриктно асоциирани с определен пол. Основните тенденции от последните няколко години като oversize кройките, асиметрията в дрехите, широките линии се срещат все по-често.

Цветовата палитра често е неутрална и включва цветове, които традиционно се свързват както с мъжката, така и с дамската мода – бялото, черното, nude нюансите и дънковото.  Модните марки все по-често предлагат колекции, които не са стриктно насочени към един пол.

Това включва създаването на дрехи, аксесоари и обувки, които могат да бъдат носени от всеки, независимо от тяхната полова идентичност. Този подход към дизайна на дрехи не само отразява равнопоставеността в модата, но и отговаря на потребностите на потребителите за индивидуалност. 

fashion

Кампании за:

Приемственост

Модните марки се стремят да създават инклузивни кампании и реклами, които не се ориентират само към определена група хора. Това включва използването на модели и звезди от различни джендър и етнически групи, за да представят облекла, които се ангажират с широка аудитория.


Устойчива и еко мода

Унисекс модата съчетава идеите за джендър равенството с тенденциите към устойчивост и етична мода. Потребителите се ориентират към дрехи, които не само изглеждат добре, но и са произведени с внимание към хората и планетата.


Gender-neutral брандовете

Най-популярните брандове, които смело застават зад идеята за gender-neutral мода, са Harris Reed, Telfar, Riley Studio, Gucci, Yohji Yamamoto и Stella McCartney.

 

Количка