Yachting

Говорим с Петко Бачийски,
изпълнителен директор на BG Yachting за:

Тенденциите в яхтения свят, свободата на плаването и как един мъж или една жена избират лодка

Как се зароди вашата страст към плаването и как го превърнахте в успешен бизнес?

Да ви споделя откровено, роден съм и израснал в морски град, но страстта ми към плаването се зароди на по-късен етап. Както се казва, апетитът идва с храненето. Допреди 18 г. се занимавах с бизнес, тотално различен от морския, но така се стекоха обстоятелствата, че рязко ми влезе „сол в кръвта“ и скоро след това реших да се отдам изцяло на новото си занимание, което се оказа, че освен всичко останало, ми носи и огромно удоволствие.

Каква е философията на BG Yachting?

Няма по-хубаво нещо от това работата да ти доставя удоволствие и удовлетвореност. А аз съм щастлив, защото чрез бизнеса си правя хората щастливи. Стремя се компанията да осигури на клиентите си висококачествени професионални услуги в сферата на яхтинга. 

Като се започне от самата консултация по избор на правилния и подходящ плавателен съд за всеки отделен клиент спрямо спецификата на неговите разбирания, нужди и възможности, до пълен мениджмънт на процеса, финансиране, набиране на екипаж и дори отдаването му за чартър. 

България се гордее с Черноморието си, но подходящо ли е то в момента за развитие на яхтен бизнес?

Независимо че летният ни сезон е кратък, нашето Българско Черноморие е много красиво и има потенциал за развитие на яхтен туризъм.

Trends

За съжаление, все още има какво да се желае откъм развитие на морска инфраструктура, като повече марини, оборудвани с всички удобства и услуги, отговарящи на нуждите на яхтения стил и начин на живот. Една от основните причини за това е липсата на координация между публичните и частните сектори, за да се създаде една по-благоприятна среда за развитие на яхтен бизнес у нас.

Има ли “яхтинг култура” българинът?

През последните 10-тина години, смело мога да заявя, че яхтинг културата на българина се повиши драстично, но за наше огромно съжаление, се практикува по други световни дестинации, точно поради липсата на развита инфраструктура у нас. В последните години се засили и тенденцията за комбинирано ползване на плавателен съд както за лични, рекреационни цели, така и за отдаване под наем, като в този случай най-удачни са катамараните.

Има ли тенденции в яхтите?

Разбира се, че има тенденции и при яхтите, като те са в няколко различни аспекта…

Два от основните са:

  • ECO-FRIENDLY 

Производителите на този тип яхти утилизират високи технологии за ефективно използване на гориво, соларни клетки и други екологични решения, намаляващи вредното въздействие върху околната среда.

  • ПЕРСОНАЛИЗИРАНИ ЯХТИ

Всеки собственик желае да има уникално преживяване на борда, което води до нарастване интересът към персонализиране. Това включва дизайнерски решения, избор на удобства и материали, отговарящи на предпочитанията на клиента.

А има ли модел яхта, който никога няма да
излезе от мода?

В яхтения свят трудно може да се определи модел, който няма да излезе от мода, тъй като предпочитанията и стиловете се променят много динамично днес. РРазбира се, има емблематични модели на Azimut, Benetti, Sunreef, . които са на повече от 20 години и все още са предпочитани. 

Avocation

В повечето случаи яхтите са типично “мъжки луксозни играчки” – как мъжът избира своята яхта? Както избира колата си или жената си?

Не! Категорично отхвърлям твърдението, че „лодката“ е само мъжка играчка! Имаме значителен брой дами, собственици и любители на морските приключения.

Поради естеството на бизнеса си, не бих си позволил да цитирам имена, но заявявам този факт категорично. Много често използвам думата лодка вместо яхта, но това носи скрита дискретност в себе си и е за предпочитане. Имаме клиенти, които никога не са си и помисляли, че ще притежават лодка. Тук е моето призвание, да им покажа един по-различен начин на живот. Това не може да се сравни с покупката на кола.

Някак си е много по-различно и емоционално, предлагащо повече свобода и изразяващо характера на собственика. Ако говорим за сравнението как един мъж си избира жена, то… тук може да е по-сложно.

CODE LIFE БРОЙ 7-МИ

СЪДЪРЖАНИЕ

Възползвайте се от нашата лесна навигация с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.

01.

ПИСМО ОТ РЕДАКТОРА

Страница 1

02.

ВОДКА ELIT

Страница 2

03.

COVER STORY

Страница 3

04.

MASERATI

Страница 4

05.

ЕСЕННИ ТЕНДЕНЦИИ В ШОКОЛАДОВИТЕ ИЗДЕЛИЯ

Страница 5

06.

ANNA'S CHOCOLATES

Страница 6

07.

НИКОГА НЕ Е КЪСНО ДА КАЖЕШ "ДА" НА ЛЮБОВТА

Страница 7

08.

THE SCHOOL MASTERCLASS BY MOUNIR

Страница 8

09.

НАЙ-СКЪПИТЕ ГОДЕЖНИ ПРЪСТЕНИ В ИСТОРИЯТА

Страница 9

10.

БИЖУТАТА НА ВЕЧНАТА ЛЮБОВ

Страница 10

11.

SOZOPOLIS

Страница 11

12.

5 ДЕСТИНАЦИИ НА КОИТО ДА ОТИДЕШ С ЯХТА

Страница 12

13.

KWIAT EYEWEAR

Страница 13

14.

ТЕНДЕНЦИИТЕ В ЯХТЕНИЯ СВЯТ

Страница 14

15.

ТОП 5 НА НАЙ-СКЪПИТЕ МЪЖКИ ЧАСОВНИЦИ В СВЕТА

Страница 15

16.

ЗЕМЯ, БЛЯСЪК И STATEMENT УСТНИ ЗА ЕСЕН 2023

Страница 16

17.

ЕКСПРЕСНО СИЯНИЕ В 3 ЛЕСНИ СТЪПКИ ОТ ANNE SEMONIN PARIS

Страница 17

18.

ПОЛЗИТЕ И ТЕНДЕНЦИИТЕ В БИЗНЕСА ОТ АСЕН РАЙЧЕВ

Страница 18

19.

ВДЪХНОВЕНИЕТО И ЕСЕННИТЕ ТЕНДЕНЦИИ В АКСЕСОАРИТЕ - ХРИСТО СТОЙКОВ

Страница 19

20.

HRISTOS

Страница 20

21.

БЕТСИ ДЖОНСЪН

Страница 21

22.

MDBEAUTY SKIN

Страница 22

23.

50 ГОДИНИ БЕЗ ПИКАСО

Страница 23

24.

ОТИВА СИ ЛЯТОТО, ИДВА ЕСЕНТА

Страница 24

25.

ЕДНО ВИНО ПОД НЕБЕТО!

Страница 25

26.

ДАМИ, BACK TO THE OFFICE

Страница 26

27.

SAMSUNG & JUST CAVALLI

Страница 27

28.

SAMSUNG Z FLIP 5

Страница 28

29.

ГОСПОДА, ОБРАТНО НА РАБОТА!

Страница 29

30.

ДА ЗАПАЗИМ ОЩЕ МАЛКО ЛЯТО У ДОМА

Страница 30

31.

TREND OF THE MONTH: ЦВЕТЯТА СА ВЕЧНИ

Страница 31

32.

БЪЛГАРСКИЯТ УСПЕХ ЗАД ГРАНИЦА

Страница 32

33.

СНИМКА НА МЕСЕЦА

Страница 33