Автомобилна Индустрия

Мода на 4 колела

Когато модният дизайн се срещне с автомобилната индустрия, се раждат неподозирано добри попадения

Модата обича дълги подиуми, бляскави светлини, хиляди аплодисменти. Автомобилите пък си падат по скоростни магистрали и безкрайни хоризонти, които да преследват. Двете индустрии не се различават чак толкова една от друга. И двете са мултимилионни, печеливши и нямат намерение да залязват. И двете са любимият начин на богатите да харчат парите си. И двете залагат на впечатляващи дизайни, луксозни материи и материали, персонализирани глезотии,  бляскави премиери. Понякога модната и автомобилната индустрия се срещат някъде по средата на пътя и създават шедьоври.

През годините сме ставали свидетели на не една колаборация между автомобилен бранд и модна марка. И всеки път резултатът е впечатляващ. При тези партньорства често се залага не толкова на конете под капака на автомобила, колкото на дизайнерския завършек на интериора и екстериора. В следващите редове сме събрали най-добрите според нас модно-автомобилни колаборации за последните няколко години. И искаме да ги притежаваме всичките!

phantom-syntopia-iris-van-herpen-rolls-royce-car_dezeen_2364_col_23

Cars

Снимки: Rolls-Royce

Rolls-Royce и Iris Van Herpen

Започваме с едно бижу, което струва около $2 милиона, но всеки, който ги има, ще ги даде с удоволствие. Колаборацията е между Rolls-Royce, които едва ли имат нужда от представяне, и холандския дизайнер Iris Van Herpen. Тя е известна с произведенията си във висшата мода, които съчетават в себе си безкрайни часове ръчен труд и най-високите технологии, които са налични в момента. Дори и да се вдъхновява най-вече от природата и чистата сила на водата, въздуха, огъня и земята, Herpen е в крак с иновациите и използва често 3D принтери и роботизирана техника в изработката на моделите си. 

Тя и автомобилният бранд създават Rolls-Royce Phantom Syntopia. Той е базиран на Phantom Extended, но външно е истински haute couture шедьовър. Докато цялостният дизайн на екстериора е непроменен, уникалният модел е завършен в специално изработена Liquid Noir променяща цвета си боя със сини, магента и златисти нюанси. Автомобилният производител е разбработил нова техника за нанасяне на пигмент върху боята, която изисква повече от 3000 часа работа. Това е отвън, но отвътре нещата са още по-впечатляващи.

Таванът е с 3D дизайн, който изглежда като течен метал. По него има и 162 броя венчелистчета, изработени от стъклена органза, които отнемат на екипа на Iris van Herpen близо 300 часа работа и около 1000 искрящи фиброоптични „звезди“. Само прототипът е изисквал над 700 часа работа. Друг акцент на Rolls-Royce Phantom Syntopia е неговият аромат по поръчка. Според желанията на купувача Rolls-Royce вече си има собствен аромат. От бранда използват специална технология, която освобождава аромат от облегалките за глава.

Снимки: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz и Moncler

Гигант в създаването на грандиозни дизайни – модата на Moncler е разпознаваема от километри, а техните огромни puffer якета са емблематични за всеки зимен сезон. А Mercedes-Benz никога не се е нуждаел от реклама, още по-малко техният G-Class модел. Последният в колаборация с италианската модна марка се развихри през февруари 2023.

Moncler

Mercedes-Benz и Moncler споделят страстта си към иновациите с този не толкова автомобилен, колкото арт проект. Моделът е почти космически, гумите и кабината са „облечени“ в блестящо сребърно облекло, което е дело на Moncler и вдъхновено от тяхния puffer jacket. G класата си проправя път по заледени извънземни пътища, а модният антураж на джипа е облечен от глава до пети в най-ярките модели на италианската модна къща. PROJECT MONDO G е името на проекта, а той бе представен на London Fashion Week през февруари 2023.

Снимки: www.caranddriver.com

Bugatti & Hermès

Говори се, че французите разбират от мода и от… любов. Явно обаче и колите са им страст. Bugatti Chiron Super Sport Hermès Edition е дело на Bugatti, Hermès и Мани Хошбин. Господин Хошбин е запален колекционер на луксозни автомобили. 

Много си пада и точно по марката Bugatti. След като нито един от новите модели на бранда не е успял да го спечели, Хошбин е решил да поеме инициативата и да направи колаборация между автомобилния си любимец и вечните Hermès. А резултатът е повече от красив. Дизайнът е замислен през 2016, а излиза на пътя чак през 2019. Причината е ексцентричният и труднозадоволим вкус на Хошбин.

Цветът на корпуса е Hermès Craie. На вас може и да ви изглежда като просто кремав нюанс, но е много повече. Това е тебеширено бяло с нотки на пушек и е запазена марка на Hermès. Предната решетка на автомобила, там – където стои логото на Bugatti – е направена от стотици малки букви H. 

Отвътре – с акценти по вратите и интериора – се появява десенът на френската модна къща с коне. Останалата част от интериора е от кашмир и кожа. „Dressed by Hermès“ – можете да го прочетете до скоростния лост. 

chiron-hermes-edition

Bugatti

Shopping cart