Make Love

Make Love Not War

Мир, любов и музика или секс, наркотици и rock’n’roll

Август 1969, Бетел, Ню Йорк. Поредното Лято на любовта, завладяно от свобода и хубава рок музика. Музикалният фестивал Уудсток започва като кампания за събиране на средства за строеж на звукозаписно студио в Ню Йорк. Преминава като апел срещу войната и повика на любовта. И се превръща в история…

Хипи движението се заражда през 60-те години на XX век като контракултура на войната във Виетнам. Цяло едно поколение млади хора се обединява около идеята за мир. Разбира се това е подправено с много свободен секс, голяма доза наркотици и велика музика. Те садят цвета, живеят просто и природосъобразно, вегетарианството е модерно, а свободата на словото и любовта са основен принцип на движението. 

Хипитата диктуват модата на цяло едно поколение – ярки дрехи, множество бижута, цветя в косите, скъсани дънки, индиански мотиви и много голота. Вдъхновяват се от шаманството, източните религии и мистиката. Гледат отвъд реалността на войната, обикновено чрез пушене на трева и обилно количество LSD.

Beatles, Боб Дилън, Rolling Stones, Led Zepelin, Джанис Джоплин, Джими Хендрикс, Джо Кокър – всички те са във вихъра си. Някои от тях се качват на сцената на първия Уудсток фестивал. Организаторите очакват 30-50 000 души през трите дни на фестивала. Във фермата, в която се провежда събитието, накрая идват 500 000 души.

Тридневната феерия от музика и любов, преминава без насилие и само 3 смъртни случая – 1 свръхдоза, 1 спукан апендикс и 1 пневолно прегазване с трактор. 500 000 души пеят като едно с Ричи Хейвънс. Спят под звездите и правят любов. Вероятно много от следвоенните бебета са заченати именно на Уудсток. Музиката винаги е била обединяващата сила за големите културни течения в историята. Рок енд ролът събира в прегръдката си децата на Любовта. Големите имена пеят за нея под звуците на китарите си. Beatles изпяват своята All you need is Love през 1967 година и всички я пеят в екстаз. Love, Love, Love

Символът

Хипи движението „открадва“ знакът на пацифизма или познат още като CND symbol. Дело е на британския артист Джералд Холтъм, създаден на 21 февруаруи 1958 година за Кампанията за ядрено разоръжаване (Campaign for Nuclear Disarmament). Езотериците го обявяват за вдъхновен от руната на смъртта, но всъщност е графична игра между буквите CND.

Символът започва да обикаля света, след като през 1958-ма се появява на протестния марш в Лондон срещу ядрените оръжия. Мартин Лутър Кинг го пренася в Америна, а след това ипитата го превръщат в своя запазена марка, носейки го върху тениските си в стотици цветове, на верижки около врата си или като татуировка. Джералд Холтъм никога не патентова символа, за да може да бъде използван свободно от всеки човек по света. 

С приключването на войната във Виетнам през 1970-та хипи движението малко по малко залязва, но неговата философия е жива и до днес. Любовта е в основата на всичко, а мирът е постижим.

Symbol

CODE LIFE БРОЙ 5-ТИ

СЪДЪРЖАНИЕ

Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.

01.

KASHMIR

Страница 1

02.

ПИСМО ОТ РЕДАКТОРА

Страница 2

03.

BELENE

Страница 3

04.

МАРИЯ ИЛИЕВА

Страница 4

05.

МУЗИКАЛНИ ИКОНИ

Страница 5

06.

ТИНА ТЪРНЪР

Страница 6

07.

ЛЕТНИ ПЪТЕШЕСТВИЯ

Страница 7

08.

МЪРФИ

Страница 8

09.

LOZENITSA ESTATE

Страница 9

10.

MAKE LOVE NOT WAR

Страница 10

11.

APEROL

Страница 11

12.

МУЗИКАТА И КАКВО НЕ ЗНАЕМ ЗА НЕЯ

Страница 13

13.

VINTAGE DOLLS

Страница 13

14.

FESTIVAL FASHION

Страница 14

15.

ПЕРОТО НА МАДАМ РОШАВ

Страница 15

16.

САУНДРАКА НА ЖИВОТА

Страница 16

17.

VICTORIA'S SECRET

Страница 17

18.

SOFIA FASHION WEEK

Страница 18

19.

ВЕЧЕРА В БЯЛО

Страница 19

20.

КОГАТО МУЗИКАТА СРЕЩНЕ МОДАТА

Страница 20

21.

DEA TRAVEL

Страница 21

22.

МОДНИ АКЦЕНТИ В ЛЕТНИЯ КУФАР

Страница 22

23.

РЕСТОРАНТ "ПОД МЕТЛИТЕ"

Страница 23

24.

HABIB

Страница 24

25.

ВИВИАН УЕСТУУД

Страница 25

26.

EPL DIAMOND JEWELRY

Страница 26

27.

SUPER BOLW

Страница 27

28.

DENTAL CARE

Страница 28

29.

TREND OF THE MONTH

Страница 29

30.

HAIRBOX

Страница 30

31.

БЪЛГАРСКИЯ УСПЕХ ЗАД ГРАНИЦА

Страница 31

32.

СНИМКА НА МЕСЕЦА

Страница 32

33.

DIBLONG

Страница 33

34.

SUMMER FASHION WEEKEND

Страница 34