www.saintivanrilski.com

Spa-то винаги е
на Мода

Luxury

Интервю: Албена Александрова
Снимки: Спа Ризорт Св. Иван Рилски

Новата мода: Хотелски глезотии

„Луксът не крещи, той нашепва!“ – Албер Елбаз

С интерес следим света на модата. Нови колекции, поредната смяна на дизайнери, тенденции, стрийт стайл… Но модата отдавна напусна своите подиуми и излезе на фешън разходка из хотелските коридори… 

Когато говорим за лайфстайл трябва да кажем, че последните години интересът и търсенето на модерни хотелски дестинации се превърна в истинско модно ревю. 

Все повече хотели създават свои “нови колекции” за сезона и пускат различни и уникални туристически продукти. И дори един от тях е предлагане на дрехи и всичко необходимо за ваканцията.

 

Hotel

Bansko

Популярни туристически места се опитват да наложат нова мода, като приканват гостите си да не носят багаж по време на своята почивка. Те осигуряват всичко необходимо в техните курортни магазини и дори предлагат да наемете всичко, от което се нуждаете. Това е добра идея, за да не влачим куфари, които често авиокомпаниите губят, от една страна, от другата е екологичната полза – по-малко багаж, по-малко вредни газове в атмосферата.

Но докато това е все още проект, да се върнем на реализираните вече предложения по родните планински курорти. Все пак е октомври, вече ухае на червено винце и топли кестени и ни предстоят много есенни изкушения – гурме месеци, вино фестивали, модни уикенди, месеци на бг естрадата и какво ли още не.

В този брой съм поканила за мой специален гост мениджъра на СПА Ризорт Св. Иван Рилски в Банско – Димитър Колев. Преди да представя Димитър, искам да кажа, че това е единственият хотел, който подаде ръка на българската авторска мода с проекта ALBENA ALEXANDER – Concept Boutique, където се предлагат над 20 модни дизайнери.

Господин Колев е професионалист в хотелиерския мениджмънт и туризъм повече от 24 години. Професионалният му път минава през международни и български хотелски вериги и круизни компании. Изгражда експертизата си с опит във всяко направление на хотелиерството – СПА хотели, ваканционни комплекси, градски бизнес хотели и голф комплекси. Ръководи успешно екип от над 100  човека. 

Наред с многото награди и отличия за професионални постижения през годините, през 2022 г., Димитър получи и приза за „Най-добър мениджър в туризма“.

Винаги е приятно да беседваш с висок клас професионалист.

1. Освен че няма други хотели в Банско, които да имат модни бутици с авторска българска мода, както в “Св. Иван Рилски”, с какво друго се отличава хотелът, на който ти си главен мениджър?

Story

Spa vision

Характерната отличителна идентичност на хотела се определя от това, че той се наложи като целогодишен СПА ризорт. Неслучайно за втора поредна година СПА Ризорт Св. Иван Рилски получава наградата за най-добър планински спа хотел.

С радост и огромно удоволствие забелязвам, че през всички сезони ние успяваме да привлечем любителите на спа лайф стайла, които преди това са посещавали други спа дестинации.

Това се дължи изключително много на факта, че ние разполагаме с най – големия спа център в гр. Банско и съоръженията и аквапаркът ни не отстъпват по нищо на най – модерните спа центрове в Европа, а самият комплекс е разположен буквално на границата с Национален парк „Пирин“.

Нали си представяте каква добавена стойност е това за гостите – луксозната им почивка да бъде поднесена в полите на планината.

2. Вие сте планински комплекс, но летните месеци тук също са много активни. Коя е магията на Димитър, която пълни стаите и успешно отклонява вниманието от морските вълнения?

Магията е уловена от съчетание на природата, климата, локацията и създадената атмосфера в хотела гостите да се чувстват като най – специалните хора на земята. Заедно с човешкия фактор и неговото най – важно влияние за хотелския продукт ние сме превърнали комплекса в едно кътче от рая.

Ето защо гостите ни, често идвайки при нас през лятото с идея да останат няколко дни на планина и после да посетят морето, отлагат морската си ваканция и прекарват цялата си почивка при нас.

3.Какво е един хотел без добрата кухня?! Има ли мода в храната за един така амбициозен хотел като вашия?

 

Hotel

Модата за нас се измерва с качеството. А когато говорим за храна, качеството се включва във всеки детайл от избора  на фермата или производителя, от който ще закупим продуктите до мига, в който храната ще се е превърнала в шедьовър и ще очарова госта ни както визуално така и с вкусовите усещания за всички рецептори.

Waves

4. Тематични вечери, гурме изкушения, селектирани колекции от хубави вина, фешън уикенди са от малкото изброени неща, с които глезите клиентите си. Каква е модата в предлаганите пакети?

Модата в предлаганите пакети е да предложим преживяване. Мотото ни постепенно се превърна във фразата „Дойдох, видях, продължих престоя си, ще се върна отново!“

Преживяването в СПА Ризорт Свети Иван Рилски означава изключителен сън в здравословна и безопасна среда, наслада в естествения ни вечнозелен парк, релакс и рекреация в най – големия и модерен спа център в региона, вкусна храна, приготвена пред очите на гостите ни, изключителна хигиена,  любезно, внимателно и приятелско обслужване, спираща дъха анимация за деца и възрастни и всичко това, облечено с усмивките на нашите служители.

 5. Едно от най-сложните неща в управлението, когато говорим за „висша мода“, за фини вибрации и изключително внимание към детайла, това е обслужването. Чета в книгата ви за впечатления на рецепцията суперлативи и изключително оригинални послания от видимо доволни гости. Ще използвам една любима моя фраза от филма „Оркестър без име“ – „И как го постигате, другарю Миташки?“ Влагам чувството си за хумор в един толкова сериозен въпрос – екипът, защото без смях и закачка не се получава симбиоза. Нали така? Кои са предизвикателствата пред добрия мениджър?

Самата дума „обслужване“ и „служител“ ясно и категорично показват, че хората, занимаващи се с този бизнес, трябва да могат винаги да даряват частица от себе си на останалите. Това за нашия екип важи с пълна сила – както това да даряваме внимание и уважение към гостите ни, така и да даряваме съпричастност към екипната работа и уважение към колегите ни.

Гордостта на нашия хотел – това е именно екипът ни и оценките на всички гости за нивото на обслужване. Толкова често чувам мнение от страна на гости: „Такова обслужване в България не сме срещали никъде много отдавна.“, „Толкова любезен и професионално подготвен персонал не сме очаквали да срещнем.“ Ето това за мен е важно. Това е предизвикателството, превърнато в успех.

Manager

Signiture

6. Св.Иван Рилски е известен с едни от най-оригиналните и модерни рекламни стратегии. Кое е иновативното в популяризирането на вашите нови предложения?

Ако трябва да говорим за мода в рекламата, по-скоро бих разгледал въпроса като мода в бизнеса. Тук нещата съвсем закономерно се докосват до взаимовръзката бизнес – имидж – реклама. Нашата стратегия е да изградим безупречен имидж и визия на бизнеса ни, което ще бъде основен принос за една устойчива и адекватна реклама.

Неслучайно за постигане на тази цел сме създали академията ни за кадри ФПИ, която ни позволява да обучаваме нашите служители с крос тренинги в планинските и морските ваканционни хотели, както и в хотелите ни в столицата. Кадрите ни и създаването на успешни служители и екипи е в основата на изграждане на имиджа, към който се стремим, тъй като хотелския бизнес е създаването на преживяване от хора за хора.

Разбира се, имиджът ни се гради и върху това, че определено се наложихме като хотел с визия за анимация и активности за деца и възрастни, тематични уикенди и месеци, богат календар с културни и развлекателни събития, програми за спорт, спа и лайфстайл за хора,  ценящи здравословния начин на живот и хранене.

Неслучайно  всички месеци през есента „получиха“ своите теми; септември – месец на БГ музиката, октомври – месец на балкански уикенди, ноември – месец на хумора и сатирата с 5 невроятни стендъп комеди уикенда, декември – месец на регионалната кухня.

7. И както вече представих спа-резорт Спа Ризорт Св. Иван Рилски е единственият е единствения, в който има бутик за българска авторска мода. Какво мислиш за българските модни марки?

 

Първо да благодаря за присъствието на концептуалния бутик  ALBENA ALEXANDER за цялостното му участие в продуктовата ни политика. Определено бутикът допринася за преживяването на нашите гости.

За българската авторска мода мога да изразя своето възхищение. На последното издание на Златната игла, на което с удоволствие присъствах, видях толкова много млади български таланти в сферата на модата, което предизвика възторг и гордост в мен. 

Щастлив съм, че все повече млади хора предпочитат да носят марки на български дизайнери, независимо дали става възпрос за спортни, елегантни, официални или церемониални  облекла.

Success

Nature

Въпросът ти ме връща 25 г. назад във времето, когато за моя абитуриентски бал пътувах 7 пъти разстоянието Габрово – В. Търново  и обратно, с идеята костюмът  за бала ми да не бъде готова конфекция, а да бъде дизайнерски изработен от един от най – добрите български дизайнери по това време за мъжка мода.

8. Хубаво е, когато авторитетни личности като теб избират българската мода. Аз като професионалист ще кажа, че ти винаги си изключително елегантен и едно мое много любимо определение – адекватно облечен – спрямо мястото и времето. Това е много ценно умение за мениджър от твоя клас.

 

И тази зима списъкът с български дизайнери е богат в моя бутик в „Св.Иван Рилски“  – Рошавата гара, Ванита, Евис, Стела, Силва Ателие, Цвети Бранкова и още интересни имена, които ще са изненада.  Заповядайте!

И ако още не сте определили вашата зимна почивка, то сега е моментът!

9. Последен въпрос към теб и много важен за мен. Етикет, протокол и добри обноски – къде е мястото им в хотел като вашия? Смяташ ли, че българският турист вече има висока култура на спазване на определен дрескод за ресторанта, за спа, за спорт?

 

Също много хубав въпрос. Един от моите учители в бизнеса, възпитаник на веригата Ню Отани, г-н Йошисуке Минами /не е сред живите за съжаление/, ми казваше:

„Митко, хотела е храм на обноските“ Негова сбъдната мечта бе да посетим няколко от хотелите на веригата в Япония и да се наслаждаваме на обноските и стила както на персонала, така и на гостите. За впечатленията ми няма да ни стигне не само интервюто, но и обемът на цялото списание.

Искрено съм щастлив, че ръководството на компанията, която представлявам, ме подкрепя напълно в идеите устойчиво да превръщаме и СПА Ризорт Свети Иван Рилски в храм на обноските.

 

Shopping cart