Fashion
Българският успех
зад граница
Десислава Тошева извървява пътя от родния Лом до големите червени килими, изцяло водена от любовта си към модата. Въпреки че от дете е увлечена по дизайна, Деси учи бизнес и маркетинг в университет във Великобритания, което и помага да развие идеално своя маркетингов моден план и само за седем години създава устойчив моден бранд, който е още една хубава причина името на България да се споменава с добро.
Как започна приказката за CAVIAR и откъде идва името на бранда?
От малка имах усет към дизайна. Следях с интерес ревютата и колекциите на световни дизайнери и си мечтаех един ден да бъда част от този свят. Освен към модата, от ранна възраст проявявах силен интерес към предприемачеството, като знаех, че образованието ми един ден ще бъде насочено в тази сфера.
През годините успях успешно да комбинирам знанията ми за създаване на бизнес заедно с усета ми към мода, за да мога успешно да развия и наложа бранда на пазара. Когато бях на осемнадесет, ми предстоеше търсене на абитуриентска рокля за бала. След дълго обикаляне и разглеждане на всичко, което се предлагаше, установих, че не мога да открия онова, което търсех.
Този моментът се оказа отлична предпоставка за създаването на мой бранд – нова Модна Къща, базираща се на принципите на изработка на Висша Мода, но междувременно предлагаща роклите си на приемливи цени за българския пазар. Тази възможност ми позволи да “вдъхна живот” на всички дизайни и творчески модни идеи, които имах през годините.
А що се отнася до името на бранда – когато ми предстоеше да дефинирам таргет аудитория, си зададох следните три въпроса: “Кой ще носи моите рокли?, “Коя е жената,облечена в тях?” “Как си я представям?” Започнах да записвам различни качества, които отговаряха на представата ми за “Нея” и ми помогнаха да визуализирам жената, облечена в моите рокли – моя бъдещ клиент.
Думите, които написах бяха: Capable (способна), Ambitious (амбициозна), Visionary (визионер), Intelligent (интелигентна), Admirable (възхитителна), Remarkable (забележителна). След като ги записах, забелязах, че първите букви от всяка от думите формират C-A-V-I-A-R. В този момент се роди името на бранда.
Oчаквахте ли, че цели 13 Ваши рокли ще бъдат тази година сензация на червения килим в Кан?
След като миналата година получих покана да участвам като първия български бранд на Звездния Шоурум в Кан, на червения килим дебютираха две мои рокли. Тогава CAVIAR привлече интереса на най-големите модни издания в света като Vogue, Elle, L’Officiel, Harper’s Bazaar, Madame Figaro, Amica и други.
Редакторите на тези списания започнаха да следят бранда и публикуваха роклите от най-новата ни колекция „A Night At The Opera“ редом до колекциите на брандове като Dior и Giambattista Valli. След популяризирането на дизайните ми и участията ми в редица светски събития из европейските столици като Бала на дебютантките в Париж, The Gobal Gift Gala на Ева Лонгория, Немските Оскари “The Romy Awards” във Виена и още други, стилисти и знаменитости започнаха да следят бранда и да се свързват с нас.
Предполагах, че тази година ще представим повече визии, но не очаквах, че ще бъдат чак толкова много. Тринадесет рокли по време на Филмовия Фестивал в Кан е рекорд за България и съм горда, че успяваме да представим нашата мода на световната модна сцена. Така че за мен това е само началото и нямам търпение за всичко, което предстои от тук нататък.
Designer
Лесно ли се работи с майката на Илон Мъск- Мей Мъск?
Г-жа Мъск е една от най-енергичните и приветливи личности, които съм срещала някога. Работата с нея е и предизвикателство. Фотосесията за списание InStyle в Санторини беше строго конфиденциална и изискваше подписването на
NDA (Non-Disclosure Agreement).
По време на срещата ми с нея в хотела на звездите в Кан, в който бяхме отседнали, охраната й присъстваше през цялото време. Мей е с изключително натоварен график, който не й позволява да прави проби.
Това означава, че всички мерки трябва да бъдат отлични и роклята трябва да пасне с прецизна точност от първото обличане. Щастлива съм, че Мей избра именно моята рокля за корицата на списанието и прояви желание да се запознаем и да работим заедно по бъдещи проекти. Това е едно от най-големите признания в кариерата ми.
От InStyle са огромни почитатели на работата Ви. Разбрахме, че за списанието сте облекли и внучката на Чарли Чаплин. Какъв е нейният вкус?
Кийра Чаплин е многопластов, колоритен човек, който разгръща себе си както в модната, така и във филмовата индустрия. Именно затова я срещнахме в Кан – мястото, в което модата и киното се преплитат в спектакъл от блясък и лукс.
Радвам се, че имахме възможност да облечем толкова интересна личност и то в една от най-ексклузивните ни рокли. За интервюто си в списание InStyle, Кийра изглежда зашеметяващо в лимитираната ни Haute Couture рокля Sienna Gold, която изработихме един единствен път. Роклята е изработена от една от най-любимите ми материи, богата на хиляди деликатни 3Д детайли.
Всъщност, в същото издание на списанието облякохме и актрисата Лили Круг, която тази година засне филма “Plane” с големия актьор Джерард Бътлър. Лили избра роклята Amaya Black, която е изработена от една от най-красивите черни дантели, с които съм работила някога.
Designer
Как изглежда за Вас съвършената рокля? И имате ли я в портфолиото си, което е достъпно дори и в шоурум в Париж?
Казват, че една жена може да покори света с правилните токчета. Но в правилната рокля, може да покори Вселената. Затова за мен съвършенната рокля е тази, която кара моя клиент да се чувства съвършено, когато е облечен в нея. Що се отнася до шоурума в Париж – там се намира цялата ни последна колекция, а част от нея е вече и в шоурум в Холивуд.
На какво заложихте в последната си колекция и кога да очакваме нови модели от CAVIAR?
Последната ни колекция, “A Night At The Opera” беше вдъхновена от изкуството и величието на оперната сцена. Колекцията представи 25 елегантни и изискани дизайна, които улавят същността на блясъка на жената, която винаги е в центъра на вниманието. От 3D дантели, богати на множество мъниста и ръчно изработени декорации, до фин,първокласен сатен и коприна, в колекция пролет-лято 2023 CAVIAR представи перфектна комбинация от „The best of both worlds“. Част от дизайните са бляскави, богати на сложни ръчно изработени декорации, състоящи се от множество детайли и кристали.
Останалата част от колекцията представя по- минималистични модели, които залагат върху елегантността на семплотата, отдавайки на фокус кройката и материите, от които са изработени. Очаквам новата ни колекция да бъде открита през есента.
Какъв съвет бихте дали на всички млади хора, които са в търсене на себе си в модата? Какъв е ключът към успеха?
Експериментирайте, докато откриете себе си в това, което носите. Търсете вдъхновение във всико, което Ви заобикаля. Обогатявайте себе си с широк обхват от знания дори извън сферата на модата, като литература, изобразително изкуство, музика. Те помагат са формирането на естетически усет в индивида; в усещането за гама, цвят, детайл, съчетаване. Създават умението да изразиш себе си в това, което правиш, като му придадеш твоята визия и чувственост.
Ако имате възможност, научете повече за света на модата и помислете над устойчивостта при избора си на дрехи. Модната индустрия е един от най-големите замърсители и е хубаво да го имаме предвид, когато изграждаме своите гардероби. И разбира се, след всичко, не забравяйте да бъдете себе си. А що се отнася до ключа към успеха – смятам, че той се крие в дисциплината, трудолюбието и образованието. За да бъде един моден бизнес успешен, трябва на първо място да имаме необходим набор от знания и правилно изградена стратегия за развитие.
success
СЪДЪРЖАНИЕ
Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.