Бижутата на
вечната любов!
Историите за вечната любов, които “пишем” в съзнанието са епични романси, които, са случват като всичко, за което сме мечтали и за разлика от всичко, което сме очаквали. Вечната любов е мощно биле от магия и лудост. Тя е искрена, интензивна, непроменлива и безкрайна. Поне така смята Шекспир….
„Да не издигам пречки и стени пред брака на сърцата. Обич не е това, което времето мени или със остарелия старее. Любов — това е в бури греещ знак, негаснещ и в мъглите, вечно зрима звезда е тя за бродещия в мрак, чиято стойност е неизмерима. На времето не е играчка тя. И нека то коси със сърп цветята от нашите чела, страни, уста — тя трае вечно, преко времената.“
Да, вечната любов си има своя най-добър поет за вечни времена. Има и своя непреходен символ.
В броя, посветен на вечната л юбов, в Discovering Fashion виртуално ще отворим с вас легендарната тюркоазено синя кутийка – символ на висок статус и лукс, кутия, която би донесла неимоверна радост на много жени по света особено ако в нея се крие емблематичният диамантен пръстен Тифани Сетинг – бижу – неизменна част от най-великите любовни истории в света от над 130 години насам. Как обаче започва историята на Tiffany е време да разберем сега. Всяка мечта започва с мечтател.
А в Ню Йорк през 19. век смели предприемачи и мечтатели има много. През 1837 г. двама от тях – 25-годишният Чарлз Луис Тифани и 17-годишният Джон Йънг – отварят магазин за канцеларски материали на Бродуей под името Tiffany, Young and Ellis. Печалбата в първия ден била по-малко от 5 долара, но хъс и добри идеи не липсвали.
Tiffany
Почти веднага компанията се сдобила със собствени маркетинг специалитети – патентованият тюркоазен цвят и сините кутии. Емблема на бижутерската къща става аквамаринът. Този цвят е регистриран като търговска марка на компанията. Дори надгробният камък на семейната гробница в Ню Йорк е в аквамарин. През 1845 Tiffany публикува първия каталог за директен маркетинг в САЩ с корици именно в този така характерен тюркоазен цвят и запознава американците с луксозните стоки.
Известен като Синята книга, този каталог все още се издава ежегодно и включва най-редките бижута в света за последните 365 дни. Тифани се превръща в известна дестинация за диаманти през 1848 г., когато Чарлз Люис Тифани купува скъпоценните камъни от европейски аристократи и ги носи в САЩ, позволявайки на елита на нацията да има достъп до подобни бижута у дома за първи път. В средата на 19-ти век интересът към бижута, направени от сребро, нараства.
Tiffany & Co се възползва от това. Дизайнерите ѝ са първите в САЩ, които започват да използват пропорцията 925 от 1000 единици чисто сребро. Останалите 75 единици са съставени от други метали за постигане на по-голяма твърдост. Точно по това време Чарлз Люис Тифани става единствен ръководител на марката, нарича я Tiffany и поставя огромна статуя на титана Атлас, държащ часовник над себе.
Днес часовникът все още стои над входа на фирмения магазин на Пето Авеню и е най-старият обществен часовник в Ню Йорк. Популярността сред висшите кръгове идва през 1861 г., когато Ейб рахам Линкълн купува комплект перлени бижута от Tiffany & Co за съпругата си, която пък ги носи на церемонията по агурация. Следват още знаменателни моменти и дати: през 1878 година
Чарлз Луис Тифани прави историческа покупка, ставайки собственик на жълт диамант, открит в находището на Кимбърли в Южна Африка. Невероятният камък от самото начало е предназначен да се превърне в основното съкровище на Tiffany & Co. – преди изрязване теглото му е с рекордните 287 карата.
New York
След като е бил доставен в Ню Йорк, диамантът попада в ръцете на специалиста по скъпоценни камъни Фредерик Кунц, който работи с него в продължение на цели две години. Придържайки се към принципите, приети от компанията, той прави всичко възможно да разкрие невероятната красота на камъка, а не да запази размерите му.
След изрязването диамантът във формата на кушон има 128.54 карата. Днес световноизвестният диамант е на постоянна експозиция във флагман бутика на Пето авеню, където привлича повече от 300 посетители всеки ден. През 1885 г. Tiffany преработва Големия печат на Съединените щати. Той се появява на доларовата банкнота и по този начин позволява на всеки да носи дизайн на Tiffany в портфейла си. През 1886 г. Чарлз Люис Тифани представя годежния пръстен, такъв, какъвто го познаваме днес.
Безупречно проектиран, за да позволи на диаманта да се рее в светлина над деликатна настройка с шест зъбци – пръстен, който пленява за миг сърцата на момичетата, превръщайки го в символ на най-великите любовни истории в света от над 130 години. Подобен пръстен подарява Франклин Рузвелт на годеницата си през 1904г. Оттогава много жени казват заветното „да“ именно държейки произведение на Tiffany в ръцете си.
През 1887г. Чарлз Люис Тифани попада в заглавията, когато купува бижутата на френската корона. Бижутата са поставени в дизайн на Tiffany и се продават на висшето общество в Америка. До 1907г. не е съществувала единна и ясна система за измерване на брилянтите, рубините, изумрудите и другите камъни.
Главният гемолог на марката (и първи щатен такъв в историята) – Фредерик Кунц – успява да въведе единна метрическа единица за претегляне на скъпоценните камъни – карат. Каратът тежи 0,2 грама, или 200 милиграма. През 1955г. Джийн Мур се присъединява към Tiffany и превръща витрините на водещите магазини в Ню Йорк във вълшебни минитеатри на приключения, романтика и остроумие. Сътрудничеството ѝ с известни художници привлича зрители от цял свят.
Година по-късно към компанията се присъединява легендарният дизайнер Жан-Мишел Шлюмберже. Неговите пищни, причудливи дизайни – често включващи растения и морски създания – са желани заради игривото им използване на скъпоценни камъни, примамващи най-модерните жени в света.
Няколко десетилетия след откриването на емблематичния жълт диамант, през 1961г. именно Жан-Мишел създава първия дизайн на камъка, поставяйки го в центъра на колието Ribbon Rosettec, което Одри Хепбърн популяризира във филма „Закуска в Тифани“.
За марката са работили и бижутери като Елза Перети, която революционизира дизайна на бижута със своята скулптурна естетика и модерна чувствителност, Палома Пикасо, дъщеря на великия художник, и Анди Уорхол, който подрежда витрините на някои от магазините. През 2017г. водещият магазин на Tiffany на 5th Avenue, както и Blue Box Cafe предложиха на посетителите от цял свят да закусят в луксозния магазин, позволявайки на всички да се насладят на истинска „Закуска в Tiffany.
Класически, вечни и разпознаваеми – Tiffany са много повече от просто бижута. Tiffany е марка, която предизвиква емоции, намерили място в литературата и филмите.
Jean-Michel
СЪДЪРЖАНИЕ
Възползвайте се от нашата лесна навигация с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.