ТОЧКА ПО ТОЧКА КЪМ ГОЛЕМИТЕ ПРОМЕНИ, ПРОЕКТИ И LOUIS VUITTON
Интервю: Елица Стойчева
Когато преди около месец прочетох, че български екип е изработил скулптури за витрините на Louis Vuitton и колекцията им, вдъхновена от художничката Яйои Кусама с култовите и точки, първосигнално реших, че всичко се е случило някъде навън. Но когато мои източници ми потвърдиха, че цялата магия се създава в сърцето на София, нямаше как да не проверя.
Прекрасните дизайни са дело на WOOOD.CO, които изработват макети и прототипи за България и чужбина. Работилницата им бързо се разраства и сега към нея се предлагат и обособени творчески работилници за деца и възрастни. Какво ни сподели един от основателите на Woood – Георги Комсалов, четете с интерес и щипка национална гордост сега.
КОЛКО ВРЕМЕ ОТНЕ ОТ ЕДНА СТАРА КЪЩА В КРАСНО СЕЛО ДО ТОВА ДА СЕ ПРЕВЪРНЕТЕ В КОТЮРНА РАБОТИЛНИЦА, КОЯТО СЪЗДАВА ИЗДЕЛИЯ ЗА БРАНДОВЕ КАТО LOUIS VUITTON?
Като астрономическо време приблизително 9 години, но като работни часове далеч повече. Няма как да пренебрегнем и усилията, които вложихме, за да съберем и създадем сплотен екип от хора, съмишленици и колеги, с които заедно да вървим през всички предизвикателства.
КАК ДОЙДЕ ПРЕДЛОЖЕНИЕТО ЗА РАБОТАТА ПО 25 СКУЛПТУРИ, ВДЪХНОВЕНИ ОТ ЯПОНСКАТА ХУДОЖНИЧКА ЯЙОИ КУСАМА И КУЛТОВАТА Ѝ ТОЧКОВА КОЛЕКЦИЯ. ЛЕСНО ЛИ УСПЯХТЕ ДА СЕ СРАБОТИТЕ?
Това е вторият проект, по който работим с Louis Vuitton, така че той мина далеч по-лесно и гладко. Първият, който изпълнихме преди година, беше изключително сложен и трябваше да го завършим за кратък период, което ни помогна да минем периода за изграждане на доверие и сработване форсирано. Сега знаем какво се очаква от нас и комуникацията и работният процес са сравнително лесни. Когато работиш с професионалисти и хора, които са наясно с това какво искат да получат като краен продукт, нещата винаги се получават, ако погледнем от този ъгъл, смятам, че се сработихме лесно.
В ПОРТФОЛИОТО ВИ МОГАТ ДА СЕ ВИДЯТ РАЗЛИЧНИ И НЕОБИКНОВЕНИ ТВОРЕНИЯ. В ЕРАТА НА COPY PASTE КАКВО ВИ ПРОВОКИРА ДА БЪДЕТЕ СЪЗДАТЕЛИ НА ПРОТОТИПИ? КАКВО ПРАВИ ЕДИН ДИЗАЙН ЛУКСОЗЕН И ВЛИЯЕТЕ ЛИ СЕ И ОТ МОДНИТЕ ТЕНДЕНЦИИ В РАБОТАТА СИ?
Преди всичко сме творци и като такива предпочитаме да се концентрираме върху създаването, не върху копирането. За нас е важно да изпитваме удоволствие от работата си и проектите, по които работим – да са интересни, трудни за изпълнение и като цяло да са предизвикателство. Какво прави един дизайн луксозен е трудно да се дефинира. За мен луксът има едно измерение, а за вас друго. Според моите представи луксът се крие в добрия дизайн, качествените материали, прецизната изработка, правилното позициониране на пазара, целева реклама към определена категория хора, превръщащи продукта в ексклузивен. По отношение на нашата работа се стараем винаги да сме в крак с текущите тенденции, но и ясно да подчертаваме своя личен творчески почерк.
РАЗВИВАТЕ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ИНТЕРЕСЕН БИЗНЕС МОДЕЛ, БЛАГОДАРЕНИЕ НА КОЙТО СЪЗДАВАТЕ СПОДЕЛЕНА РАБОТИЛНИЦА ЗА РАБОТА. У НАС НА ГОЛЯМА ПОЧИТ СЕГА СА COWORKING ПРОСТРАНСТВАТА, НО КАК УСПЯ- ВАТЕ ДА СЪЗДАДЕТЕ УЮТНА СРЕДА, ПОДХОДЯЩА ЗА ТВОРЧЕСТВО НА ХОРА ОТ РАЗЛИЧНИ БИЗНЕСИ?
Идеята за споделена работилница се зароди в процеса на нашето израстване. Всички проблеми, които се явиха по пътя ни, оформиха това пространство. То е отговор и решение на всички перипетии, с които се сблъсква всяка стартираща компания в тази сфера. Тук, освен база с много оборудване, машини, инструменти и т.н., е и нашият know-how, нашите контакти и огромното ни желание да помогнем на всеки да научи нещо ново или просто да изпълни проекта си. За да работи нашият модел, вложихме цялата си енергия в това да създадем спокойна и балансирана работна среда. От нея извадихме всички излишни битовизми и по този начин създадохме пространство, в което
хората инвестират само енергия и старание в своите идеи и тяхната реализация. По този начин Woood се превърна в повече от пространство, Woood се превърна в общност.
АТЕЛИЕТО ВИ Е ОТВОРЕНО ЗА РАЗЛИЧНИ КЛАСОВЕ И ЗА НЕПРОФЕСИОНАЛИСТИ, ОЧАКВА СЕ СКОРО ПРИ ВАС ДА РАБОТИ И АРТ КАФЕНЕ. ОТВОРИЛ ЛИ Е ВЕЧЕ БЪЛГАРИНЪТ СЪЗНАНИЕТО СИ КЪМ НЕСТАНДАРТНИЯ ДИЗАЙН И СЪЗДАВА ЛИ СЕ ЕДНА НОВА ОБЩНОСТ У НАС, КОЯТО КОПНЕЕ ЗА ЕСТЕТИКА НЕ САМО У ДОМА, НО И ЗА ПО-ДОБРА ГРАДСКА СРЕДА?
Да, смятам, че хората започнаха да изпитват истински глад за по-добра и по-смислена заобикаляща ги среда.
КАКЪВ СЪВЕТ БИХТЕ ДАЛИ НА ОНЕЗИ, КОИТО СЕГА СТАРТИРАТ СОБСТВЕН БИЗНЕС? КАК ДА НЕ ГУБЯТ ХЪС, МОТИВАЦИЯ, ВДЪХНОВЕНИЕ ДА СБЪДНАТ МЕЧТИТЕ СИ – И ТО В БЪЛГАРИЯ?
Среда. Високи цели.
Постоянство. Размах.
СЪДЪРЖАНИЕ
Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.