Alix avien

Брой 13/ Септември

СКАНДАЛ ПО ИНФЛУЕНСЪРСКИ

Скандал по инфлуенсърски!

Как Киара Ферани възмути цяла Италия и провокира международен скандал?

Едва ли има моден почитател, който  не познава името, а вече и бранда Киара Ферани!  Една от най-влиятелните модни инфлуенсърки с почти 30  милиона последователи в Instagram често бе възприемана като пример за успех в дигиталния свят. Създател на увлекателния блог “The Blonde salad”, който толкова бързо придоби популярност още през 2009 г., успешно капитализира своята слава, като през 2013 г. стартира модната линия Chiara Ferragni. 

Предлага разнообразие от продукти, включително обувки, дрехи, аксесоари и детски облекла. Едни от най-разпознаваемите продукти са закачливите обувки със знаковия “намигащ” мотив, който става емблема на марката. Продуктите на бранда се отличават със своята игривост, ярки цветове и задължителните си блестящи детайли.

Scandal

През годините Киара успешно развиваше една все още доста неустановена като параметри дигитална среда. Видяхме блогърката  като модел, телевизионна водеща и дизайнер в колаборации с луксозни марки като Dior и Chanel и много други. 

Освен това тя използва своята популярност не само за рекламни кампании, но и за привличане на внимание към благотворителни каузи. Последният ѝ проект обаче доведе до бурен международен скандал, което постави под въпрос нейната репутация и повдигна сериозни въпроси за етиката на онлайн инфлуенсърите.

Скандалът с „Pandoro Pink Christmas“

82%

В края на 2022 г., малко преди Коледа, Ферани обяви своя нова кампания в сътрудничество с италианския производител на сладкиши Balocco. Кампанията, наречена „Pandoro Pink Christmas“, предлагаше на пазара коледни пандоро с дизайнерски елементи, включително розова пудра захар и шаблон за декорация. Продуктът се продаваше на двойно по-висока цена от традиционния пандоро – 9 евро, като част от приходите Киара Ферани бе обещала за дарение на детската болница „Реджина Маргарита“ в Торино.

Кампанията бързо спечели симпатии заради обещаното дарение за закупуване на медицинско оборудване за деца с онкологични заболявания. Ферани лично обеща да дари 1 милион евро за каузата, което допълнително засили емоционалното въздействие на инициативата.

Реалността зад кампанията

82%

Оказа се обаче, че реалността е далеч по-различна от създаденото впечатление. Италианската служба за защита на конкуренцията (AGCM) проведе разследване, което разкри, че въпреки обещанията, болницата не е получила значителна сума от продажбите на коледния сладкиш. Всъщност дарението от Balocco в размер на 50 000 евро е било направено шест месеца преди началото на кампанията и не е било обвързано с продажбите на „Pandoro Pink Christmas“.

AGCM установи, че рекламната кампания е подвела потребителите, като ги е накарала да вярват, че покупките им ще помогнат на болницата. Това нарушение на италианския Кодекс за защита на потребителите доведе до сериозни последствия както за Ферани, така и за Balocco.

Balocco

Гневът на Италия и глобата от 1 милион евро

Скандалът достигна своя връх, когато министър- председателят Джорджа Мелони открито критикува действията на Ферани и Balocco, наричайки ги пример за груб комерсиализъм и злоупотреба с общественото доверие. В резултат на разследването Киара Ферани беше глобена с над 1 милион евро за подвеждане на обществеността и лично облагодетелстване, докато Balocco трябваше да плати допълнителна глоба от 420 000 евро. Ферани реагира на скандала с емоционално изявление в социалните мрежи, където почти разплакана обясни, че намеренията ѝ са били добри и че не е имала за цел да заблуди своите последователи. Това обаче не успокои общественото недоволство, което продължава да нараства.

Урокът на инфлуенсърите

82%

Този случай със сигурност ще остане в историята като предупреждение към всички инфлуенсъри за опасностите от безотговорни маркетингови практики. Скандалът около „Pandoro Pink Christmas“ показва колко е важно да се поддържа прозрачност и честност в комуникацията с последователите особено когато става въпрос за благотворителни инициативи. За Киара Ферани това е горчив урок за границата между популярността и отговорността.

Източници:

АВТОР:

Калина Николова

СНИМКИ:

Instagram

CODE LIFE БРОЙ 13-ТИ

СЪДЪРЖАНИЕ

Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по Ваш избор.

01.

Писмо От редактора

Страница 1

02.

Alix Avien Paris

Страница 2

03.

Elena Cristiano

Страница 3

04.

Koemia: Christian Of Roma

Страница 4

05.

Cotril: Christian Of Roma

Страница 5

06.

Защо италианските мъже са толкова стилни?

Страница 6

07.

Maserati Folgore: Върховен Електрически Лукс

Страница 7

08.

Maserati: Auto Italia

Страница 8

09.

The Most Wanted

Страница 9

10.

4 Италиански града в които да се влюбите!

Страница 10

11.

aperol spritz: join the joy!

Страница 11

12.

FENDI Е РИМ И РИМ Е FENDI!

Страница 12

13.
Киара Ферани

Скандал по инфлуенсърски!

Страница 13

14.

maiolica: Вдъхновение от изкуството, модата и архитектурата!

Страница 14

15.

Ouzo Of plomari 1894

Страница 15

16.

Италианското Крайбрежие

Страница 16

17.

Вино и Джелато: Грях или божествено изкушение?

Страница 17

18.

Приказка за италианската мафия

Страница 18

19.

mansory atelier: Окъпани в злато

Страница 19

20.

hankook: Примекс - гуми и сервиз

Страница 20

21.

La Dolce Vita... Или небрежен лукс по италиански

Страница 21

22.

Леонардо да Винчи: изкуство, ерес и извънземни

Страница 22

23.

bella Donna: Най-красивите италиански актриси на всички времена!

Страница 23

24.

Quet luxury: Извън времето и на правилното място!

Страница 24

25.

Есенно кафе: Alla Italiana

Страница 25

26.

Едис пала: Българският моден успех зад граница

Страница 26

27.

Murgavets: Grand Hotel

Страница 27

28.

ADOR RESTAURANT

Страница 28

29.

Нова Година с Kashmir Wellness & Spa

Страница 29