Alix avien
DISCOVERING FASHION
CODE LIFE
Fendi е Рим и Рим е Fendi !
Казват, че всички пътища водят към Рим, а от Рим към вечността… Днес в Discovering Fashion ще поемем именно към вечния град, за да ви разкажем историята на Fendi – модната къща, чиито корени и история са дълбоко преплетени с тези на Вечния град. Рим не живее само в творенията на марката. Това не е само думата, изписана под логото. Улиците, паметниците, архитектурата и цветовете на града са част от ДНК-то на бранда.
За нас – любителите на модата – Фенди е Рим и Рим е Фенди. Как започва тази почти вековна любов, е време да разберем сега.
Fendi
Най-успешната модна” къща...
Историята на една от най-успешните италиански модни къщи започва през 1925 г. в Рим на най-оживената улица Via Del Plebiscito, където млада семейна двойка решава да отвори ателие за шивашки изделия от кожа. В бутика за кожени изделия Адел Казагранде и Едоардо Фенди създават ръчно изработени чанти от качествени материали за избрани клиенти. Успехът не закъснява. Дамските чанти и аксесоари, които правят, стават популярни сред местните жители, а посещението в бутика Fendi се превръща в знак за престиж.
Продажбите нарастват, а продуктите на Fendi се разпространяват в цялата страна. За кратко време малкото студио се превръща в голямо предприятие за производство на кожени изделия, които стават олицетворение на отличен вкус и стил до Втората световна война, когато производството е замразено. След като оцелява във военно време, двойката Фенди започва да възражда бизнеса си през 50-те, включвайки и останалата част от семейството – петте дъщери – Паола, Анна, Франка, Карла и Алда. Благодарение на съвместни усилия и свежи идеи италианската модна къща се завръща на пазара, превръщайки се в производител на луксозни кожени аксесоари и облекла.
"F" означава...
Знаменателно събитие в развитието на Fendi е поканата на младия немски дизайнер Карл Лагерфелд през 1952 г. В ролята си на креативен директор Лагерфелд проектира емблематичното лого на марката под формата на двойно обърнато „F“, означаващо „Fun Furs“, и полага основата на ДНК-то Fendi, която виждаме и до днес. През 1966 г. е създадена колекция от кожени палта, която тотално променя начина, по който се е използвала кожата в модата. Всъщност в неговите ръце се случва модна революция: козината се променя, оформя, преработва и интерпретира.
От скучен символ на буржоазията тя се превръща в поле за игра на креативните идеи и фантазии на Карл. През годините той бунтарски маха подплати, боядисва я в различни цветове, “олекотява я”, позлатява я с 24-каратово злато, плете я е като кошница, плисира я и я е обсипва със скъпоценни камъни, бродерии и пайети. Безстрашното експериментиране се дължи на уникалните занаятчии във „Фенди“, обучени още през 1925 г. от Адел и Едуардо Фенди, които предават своя талант, техники и трикове от поколение на поколение.
Fun Furs
Карл Лагерфелд не само освежава бизнеса с кожи, но и създава истинска пълноценна модна къща. През 1977 г. е показана първата ready-to-wear колекция, която предизвиква не по-малко удоволствие от кожите и кожените чанти. Разширяването на продуктовата линия се отразява положително на състоянието на компанията, привличайки нови клиенти не само от Европа, но и от САЩ и Япония. Днес колекциите на Fendi включват дънки, ръкавици, очила и вратовръзки. През 1988 г. започва производството и на парфюмната линия на италианската марка. Първо се появява дамски аромат с името „Fendi“, няколко години по-късно излиза и мъжкият аромат „Fendi Uomo“.
Най-известните модели чанти са дело на?
През 1992 г. Силвия Вентурини Фенди, трето поколение от семейството на Fendi, се присъединява към компанията и допълва Карл Лагерфелд в художественото ръководство. През 1994 г. тя поема аксесоарите, а след това линиите за мъжко облекло. Именно по неин дизайн са едни от най-емблематичните чанти Fendi – Багет и Пикабу. Днес фенди багет може да се види в прегръдките на хиляди модни момичета по целия свят. Говори се, че успехът на Baguette всъщност е това, което кара LVMH да иска да купи Fendi. През 1999 г.
Fendi е придобита от модния гигант. Въпреки продажбата, Fendi остава под креативното управлението на Карл Лагерфелд и Силвия Вентурини до февруари 2019 г., когато най-дългата любовна история в света на модата – тази между Карл и Фенди – неочакванно приключва със смъртта на Лагерфелд.
2020 година бележи най-новата еволюция на характерната естетика на къщата с уникалното сътрудничество между Ким Джоунс, артистичен директор на Couture и дамско облекло, Силвия Вентурини Фенди, артистичен директор на аксесоари и мъжко облекло, и Делфина Делеттрез Фенди, артистичен директор на бижута. Джоунс е първият човек извън клана Fendi, който се присъединява към лейбъла с ключова роля след Карл Лагерфелд.
Джоунс с много смелост се впусна да чертае историята на италианската модна къща. Това ни обнадеждава, че бъдещето на Fendi е в добри ръце и е обвързано с още много и големи успехи.
Fashion
СЪДЪРЖАНИЕ
Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по Ваш избор.