Alix avien
ELENA CRISTIANO
CODE LIFE
ELENA CRISTIANO
Винаги съм се възхищавала на един определен тип жени. Онези, които се движат леко из живота, с финес, перлена огърлица и тиха, но бушуваща женска енергия. Истинските дами. Елена Кристиано е точно такава жена. Докато говоря с нея, ми се иска да имах по-добри маниери, защото нейните са беузпречни – от походката до тона на гласа.
Фотосесията за този брой на Code Life е дълго чакана. Елена ни признава, че прави само напълно осъзнати избори в живота си след дълго и внимателно обмисляне. Всички сме поласкани, че е казала ДА на предложението ни да бъде на корицата на септемврийското издание. Макар да позира като опитен модел, да има най-великолепния гардероб и да е чест гост на червените килими у нас и по света, някак се оказва, че последната ѝ професионална фотосесия е била преди 10 години.
Но повярвайте ми – чакането си е заслужавало.
Cristiano
Не знам дали до онзи августувски следобед бях виждала на едно място толкова много Dolce & Gabbana, Valentino, Dior. Не бях виждала и българка, която да носи така добре италианска мода. Елена ми споделя в интервюто, че вярва, че всеки от нас се ражда с мисия. Познавайки я сега, съм убедена, че е било писано да обвърже сърцето и душата си с Италия. Това е нейният път. И тя смело, с гордо вдигната глава, елегантна походка и високи токчета крачи по него.
Созополската вила на брега на морето бързо се превръща в снимачна площадка. Навсякъде има малки шарени чашки с caffè ristretto, а от балконите звучи Raffaella Carrà… (Слав толкова я харесва, че показва танца ѝ на онези от нас, които не го знаем…).
Елена е в ролята на звездата, а Мария Кристиано е в ролята на домакин, стилист, мениджър, барман. Оказва се, че от съвсем малка се е научила да върти големи проекти на малкия си пръст, също като майка си. Докато слънцето бързо залязва на запад, Villa Bianca и огромната морска шир са идеалното платно, на което да нарисуваме тази пъстра и изпълнена с живот модна festa, на която ще се насладите на следващите страници.
Коя щеше да е Елена, ако не беше това, което е днес?
Вярвам, че всеки един от нас се ражда с мисия. Елена е една КОМБИНАЦИЯ от много Енергия, Вяра, Страст и Желание за развитие. Непрестанното любопитство към света и живота са част от този образ. Съвсем съзнателно и целенасочено аз съм избрала своя път. Ние се формираме чрез нашите действия и средата, в която живеем. А всичко това зависи от нас самите.
Кой е вашият таен ритуал, който правите, когато искате да се почувствате по-добре, по-красива, повече себе си?
За да се чуствам добре, задължително трябва да съм свежа. Не съм добре, ако сънят ми е бил недостатъчен. Най-доброто средство за постигане на релакс са чистият въздух и спокойствието. Нека не забравяме, че работата също е важен фактор за това да се чувствам в кондиция. Обичам да казвам, че тя е най-доброто лекарство за справяне с определени ситуации.
fashion
Кой е най-важният житейски урок, на който научихте дъщеря си Мария? А на какво ви научи тя вас?
С Мария останахме сами, когато тя беше единадесетгодишна. Баща й беше изключително ярка и силна личност и логично той имаше централна роля във вземането на решения в семейството. Внезапно тя трябваше да свикне с мисълта, че вече тази отговорност е моя.
Беше важно да й вдъхна тази сигурност и увереност и да ме приеме като авторитет. Доверието и свободата , която й дадох да взима решения, бяха ключови за хармонията във взаимоотношенията ни и резултат за нейното личностно израстване. След 15 години мога смело да кажа, че сме се справили и с двете.
На кое място е любовта в живота ви?
Бог е Любов.
Какво е за вас луксът?
Понятието ми за лукс е променлива величина. Като дете за мен беше лукс да ям шоколад например. След това луксът се измерваше в недостъпните за времето ми пътувания в страните с визов режим. С времето започна да ми липсва свободното време и то се превърна в лукс.
Неделя вечер, работата за седмицата е свършена, навън вали – какво прави Елена в този момент?
Слабост или сила е нежността на една жена на върха на бизнеса?
Бизнесът изисква качества и умения, които не се квалифицират от нашия пол. Вярвам в личностните ми умения и винаги съм уважавала “Човека“ в професията.
БЕЗ МИНАЛО НЯМА БЪДЕЩЕ
С това послание отбелязвате 30 години Christian of Roma, какво от миналото ще „си вземете“ за бъдещето и какво ще оставите завинаги в миналото в бизнес план?
Roma
Актуалната структура на компанията е изградена преди двадесет години. Линията на развитие, която следваме, е заложена още от създателя на компанията – покойния ми съпруг Гаетано Кристиано. Той моделира както моето бизнес поведение , така и това на голяма част от сегашния ни екип. Човешкият ресурс остава водещ елемент в дейността ни.
Неслучайно хората, преминали неговата школа, сме изключително устойчиви и успешни в продажбите. Всяка търговска дейност има нужда от качествени търговци. Продължавам да съхранявам този модел, защото той е вечен. Напоследък се говори все по-настойчиво за изкуствен интелект и неговата роля в бизнеса. Все още ми е трудно да си представя как дейността на един търговски представител може да бъде извършена или заменена с изкуствен интелект. Продължавам да вярвам, че продажбата е и емоция. А емоцията се генерира от хората.
Пожелавам си те да не останат завинаги в миналото.
Мисля, че няма да сгреша, ако кажа, че вашата професия е красотата. Но какво е всъщност красотата за вас? И как се промени тя за последните 30 години?
В продължение на темата отговарям, че днес красотата е все по-достъпна за широката аудитория. Развитието на технологиите и средствата за комуникация допринесоха да се формира едно по-образовано и компетентно търсене на определен вид услуги и визии.
Това наложи още по-скоростното развитие на професионалистите, които оперират в сферата на красотата, както и на индустриите, които да подсигурят надеждни продукти. На пазара има огромно разнообразие и смея да твърдя, че почти никой вече не произвежда некачествени продукти.
Работите с едни от най-известните брандове в световната бюти индустрия и смело можем да кажем, че сте сред лидерите у нас – кое според вас е качеството ви, с което винаги успявате?
Както вече споделих, няма лоши продукти. Има недобър маркетинг и липса на стратегия. На пазара има огромно разнообразие. През годините Christian of Roma винаги се е отличавала с добре изградена търговска структура, силни търговци и капилярно проникване на пазара.
Успяхме са изградим офиси в дванадесет точки на страната и съумяхме да достигнем и до най-отдалечените и не толкова привлекателни от бизнес гледна точка населени места. Тази стратегия ни награди, защото ние навлязохме в райони, в които нямаше почти никой освен нас.
Christian
Много от клиентите израснаха с нас благодарение на обученията и семинарите, които провеждаме в страната. Създадохме „Christian of Roma Academy“, която даде основния импулс на ръста през последните години. Професионалните продукти изискват специфичен модел на внедряване. Много често се налага да се проведе първо обучение, за да се осъществи продажба.
В противен случай резултатите са нищожни и в определени ситуации може да се получи обратният ефект – на разочарование и недоверие от страна на клиента. За да постигнем всичко това, трябваше да създадем екипа на Академията. Това са работещи фризьори, които развихме през годините като технически и лекторски екип.
Днес сред тях имаме имена, които са част от международната академия на нашите партньори в чужбина. Тук е мястото да благодаря на всички сътрудници, техници и клиенти за лоялното отношение и доверието към компанията и спрямо мен в частност. Невъзможно е да се постигне този успех без силата на всички тези хора. Те са основната част от успеха и историята на Christian of Roma.
А какво бихте ни разказали за неуспехите? Те уроци ли са? И как се справяте с тях?
Да, най-добрите уроци са точно неуспехите. Но въпреки тях ще припомня една максима на съпругa ми:
Всяка идея, дори и грешна, носи някакъв резултат, когато я реализираш. И най-брилянтната идея, когато не се осъществи, не носи никакъв резултат. Ние се учим и израстваме чрез грешките си и аз не се страхувам от тях. В цялата дейност, когато има действие, накрая са повече успехите от неуспехите.
След 3 десетилетия в бизнеса – мислили ли сте си какво ще правите един ден, когато решите да си вземете почивка от работата?
Как си представяте това бъдеще? Истината е, че през всички тези години, винаги съм намирала време за почивки и развлечения. Понякога са били по-малко и по-кратки, но винаги ги е имало. Човек трябва да се награждава, за да усети красотата на добре свършената работа.
Business
През тези години около мен израснаха хора, които днес са добри мениджъри и постепенно те успяват да покрият една голяма част от ролята ми на управител. Бих се оттеглила постепенно, давайки все повече отговорности на хората в екипа ми. Работата осмисля съществуването ми. Поне на този етап в живота ми.
Коя е любимата дреха в гардероба на Елена?
Всички дрехи ми са любими. Дрехата олицетворява нашия дух, настроение и усещане към определен момент.
Неведнъж сте споменавали в интервюта, че The best is less – кой е вашият моден съвет към всички дами, които още се лутат в света на модата? От какво има нужда една жена в гардероба си?
Тук съм максималист. Може би това е моята слабост, но аз винаги намирам празно място в изобилието от дрехи в гардероба ми. Не си позволявам да давам съвети на дамите, защото съм сигурна, че всяка жена има ясна и точна представа какво точно иска. Това, което за себе си съм изградила като стил, е да залагам на качество и акцент.
Виждали сме ви във великолепни тоалети на световни дизайнери, но и в не по-малко впечатляващи модели на творци, които сте откривали по време на пътуванията си – колко важен е всъщност етикетът на една дреха?
Във време, в което бързата мода и устойчивата мода са в сериозна битка – какво е мнението ви за ситуацията?
Italy Style
Темата е много обширна и ако трябва да отговоря обстойно, ще е сложно. Но с две думи: аз вярвам, че имаме нужда и от двете.
Какво мислите за българската мода в момента?
Българският моден дизайн определено е във възход и това се дължи най-вече на новите генерации модни творци. Имам любими, вече утвърдени имена, както и нови звезди, които ме радват и възхищават. Голяма част от тях са номинирани и подкрепяни от Академията за мода и нейния председател проф. Любомир Стойков. Красивите им и смели произведения можем да видим на „Златната игла“, „БГ модна икона“, Sofia Fashion Week, Вечерите на стила и др. Ето защо аз вярвам в българската мода, а успехите на най-младите ме карат да бъда оптимист за нейното бъдеще.
България – Италия – какво всъщност е разстоянието между двете държави – в културен, моден и бизнес план?
България и Италия имат много общи черти и традиции. Със сигурност Италия е водеща световна дестинация както в културен, така и в моден план.
Тя е първа в света и тук не става място за сравнение. Но в бизнес план днес България е една атрактивна дестинация, която е предпочитана от много италиански компании. Като член на Конфиндустрия Италия в България, имам поглед върху присъствието на италианския бизнес в страната и мога да споделя, че в много аспекти родината ни превъзхожда страни от Европейския съюз.
Ние, Christian of Roma Group, също сме доказателство, че България е един добър пазар и може да се развива успешно бизнес в страната ни.
Имате точно 10 минути, за да се подготвите за най-важната среща в живота си – какво ще облечете?
За да съм сигурна, че няма да сгреша за важната среща и за толкова кратко време да взема решение, отговорът е един – малка черна рокля.
Fashion
Източници:
интервю:
Александра Томова
Фотографи:
Слав и Хубен
Грим:
Гери Пащрапанска
СЪДЪРЖАНИЕ
Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по Ваш избор.