Alix avien

Брой 14/ Декември

Перото на Мадам Рошав

CODE LIFE

Първото впечатление... хало ефектът... професия брокер..

За това, че външността е от изключително значение, не е нужно да убеждавам никого – истина, стара като света. Така известната фраза за първото впечатление остава водеща и до ден днешен в съвременната комуникация. Първото подаване на ръка, първият поглед, първата усмивка, приятната външност…

Както в личен, така и в професионален план хората, които се грижат за себе си да изглеждат привлекателно, които отделят повече време на облеклото си, аксесоарите,  прическата, грима и като цяло външния вид, са предпочитани за общуване.

Психолозите изтъкват няколко причини, с които обясняват тази взаимовръзка. Първата е доверие. Впечатляващата визия асоциира добрия външния вид със здраве и добра генетика. Тази връзка е подсъзнателна, но е силна и водеща.

Building

Втората е увереност. Хората с добра визия са по-убедени в собствените си възможности, получават повече внимание, имат множество социални контакти. Те контролират ситуацията и достигат лесно целите си. Трета причина е, че добре изглеждащите хора продават по-лесно. Да, често пъти “съдим книгата по корицата”. Много хора ще попитат дали тази причина не е повърхностна и в известна степен ще имат право. Но това се дължи изцяло на отсрещната страна и няма как да променим чужди предпочитания. Тази причина е известна още и като “ефектът на ореола”, или халоефект – вид когнитивна склонност, при която една позитивна черта на някого влияе върху цялостното впечатление за него.

В ПЕРОТО НА МАДАМ РОШАВ съм отделила внимание на тази тема и съм поканила двама от водещите брокери на ЕРА МЛАДОСТ – Ани и Алекс.

Интересно е да научим какво мисли мъжката половина по този въпрос, но ни е важно да чуем какво е мнението за първото впечатление и на нежната част от човечеството.

Ани обича да сбъдва очакванията на клиентите си и повече от 10 години се занимава с продажба и покупка на имоти. Професията брокер е избрала заради предизвикателството да бъде най-добра в това, което прави, и да е полезна на хората, с които работи. Вдъхновяват я радостните моменти и видимите резултати от свършената работа.

Алекс обича сам да управлява собственото си време и това го мотивира да започне като брокер в ЕРА МЛАДОСТ. Харесва и това, че недвижимите имоти са свързани с икономиката, обича да анализира пазара, вълнува се от динамиката на цените.

Всеки брокер има профилни фотоси на страницата с предлаганите от него имоти. От личен опит ще кажа, че аз самата, като клиент на агенции за недвижими имоти, гледам често как изглеждат брокерите на тези снимки. Лицето дава първоначална представа за човека.

Мислите ли, че снимката може да окаже влияние при избора на кой брокер клиентът да звънне за въпрос? 

АНИ: Да, определено мисля, че профилната снимка влияе на първото впечатление и на избора на клиента. Неведнъж ми се е случвало клиенти да решат да ми се обадят за консултация и съдействие в сферата на недвижимите имоти, виждайки снимката ми в сайта на агенцията. Визията, излъчването ни е първото нещо, което прави впечатление и влияе на първоначалното мнение за нас. И всеки брокер печели с визия, която се харесва, буди доверие и респект.

Design

АЛЕКС: Снимката на брокера може да има известно значение за първоначалното впечатление, особено в дигиталния свят, където клиентите често разглеждат онлайн обяви и профили на брокери. Една добре подбрана професионална снимка създава усещане за доверие, професионализъм и достъпност. Тя помага на клиента да се свърже по-лесно с брокера още преди да се осъществи личен контакт.

От вашия опит като брокери при работа с клиенти, кое продава по-добре –  скъпият костюм или небрежните джинси?

АНИ: Според мен и едното, и другото имат място в работата с хора. В съвремения свят елегантността се постига и със скъп костюм, и с джинси, когато се носят на подходящото място. Ако клиентът и ситуацията изискват облекло тип костюм, тогава това печели, ако срещата е по-неформална, в обстановка на релакс и забавление, в този случай джинсите са подходящи. В нашата работа облеклото има значение и влияе на това как хората ни приемат, особено при първа среща. Смятам, че брокерът трябва да проявява изискан вкус и стил към външния си вид. 

АЛЕКС: В някои случаи скъпият костюм създава усещане за професионализъм и компетентност. Той може да вдъхне увереност на клиенти, които търсят експерт с висок стандарт и прецизност, особено при по-големи сделки или луксозни имоти. От друга страна, небрежните джинси могат да предразположат клиента към по-неформален, приятелски контакт. В ситуации, в които клиентите искат по-достъпен и непринуден подход, това облекло може да помогне за изграждане на доверие и близост.

Професия брокер – какво стои зад това определение?

АНИ: Познания и опит в сферата на недвижимите имоти, информираност за пазара и прогнозиране на неговото бъдеще, отговорност и упоритост в работата, съдействие  и защита интересите на клиента в процеса на сделката. От изключително значение са добрата комуникация, умението да водиш преговори и да чуваш нуждите на клиента. Вече не е достатъчно само посредничество при сделките, трябва да се намират добри обекти, които да отговарят на конкретните търсения. Има много некомпетентни колеги, които свалят нивото на професията и вредят на репутацията на бранша. Това на свой ред отказва хората от ползването на професионален брокер.

Luxury

АЛЕКС: Професията на брокера- това е комплексна роля, която изисква добри комуникационни, търговски и аналитични умения. Брокерите трябва да разбират не само пазара, но и нуждите на своите клиенти, да водят успешни преговори и да се справят с различни административни и правни аспекти. За да бъдат успешни, те трябва да се адаптират към постоянно променящите се условия и да изграждат дългосрочни връзки с клиентите си.

Халоефектът е любим метод на псевдоброкерите. Как да предпазим нашите читатели от подобен род хора?

АНИ: При брокерите този ефект може да се прояви чрез скъпо марково облекло, което прави впечатление от пръв поглед, привлекателна визия или ярка негова реклама, която привлича вниманието. Решението е да се запитаме дали това, което виждаме, отговаря на действителността. Дали първата ни преценка е реалистична? Да направим по-задълбочено проучване за брокера и агенцията, в която работи, да търсим допълнителна информация за човека – отзиви, препоръки, предишни клиенти и една по-задълбочена среща – разговор, за да преценим неговите качества и компетентност.

АЛЕКС: В контекста на нашата професия псевдоброкерите могат да използват този ефект, за да манипулират клиенти, като създават впечатление за професионализъм или компетентност, което не съответства на действителните им умения или намерения. Скъпите костюми и професионалните снимки могат да създадат впечатление за успешен и компетентен брокер, но това не винаги означава качество на услугите. Клиентите не трябва да базират своето решение само на външен вид или стил, а да обръщат внимание на истинските качества и професионализъм. 

Един от най-добрите начини да се предпазите от псевдоброкери е да проверите репутацията и историята им. Търсене на отзиви и препоръки от предишни клиенти, които са използвали услугите на брокера. Проверка дали брокерът е регистриран в професионални асоциации, или притежава лицензи, които доказват неговата квалификация. Проучване на онлайн присъствието му – легитимните брокери често имат стабилно онлайн присъствие, което включва професионални профили в агенции и активност в платформи за недвижими имоти.

Business

Първото впечатление остава завинаги,  както една моя близка приятелка казва: “Няма да забравя твоите зелени сандали, с които те видях за първи път!” 

Това е положението. Модата е общуване на всички нива и за нас остава доброто впечатление!

До следващия брой!

С благодарности на АГЕНЦИЯ ЗА НЕДВИЖИМИ ИМОТИ ЕРА – МЛАДОСТ за съдействието, както и на Ани и Алекс за отделеното време!

82%

Източници:

автор:

албена александрова

снимки:

личен архив

CODE LIFE БРОЙ 14-ТИ

СЪДЪРЖАНИЕ

Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.

01.

Писмо от Редактора

Страница 1

02.
Cover Story

Даниела Динева

Страница 2

03.

Sea of Silver & Gold

Страница 3

04.

Майсторски Изработени
Съвършенства за Него

Страница 4

05.
Daniel’s Plain

Вина за всеки вкус и всеки повод

Страница 5

06.

Sine Cerere

Страница 6

07.

White water

Страница 7

08.
Sono Paulina

Изкуството на ароматите в България

Страница 8

09.
Trend of the Winter

Луксозно у дома

Страница 9

10.
Code Fashion Runway

Сцената, където модата оживява

Страница 10

11.

Най-бляскавите ски дестинации за зима 24/25

Страница 11

12.
Kashmir

Wellness & Spa Hotel 24

Страница 12

13.

Кашмирената мекота на Loro Piana

Страница 13

14.
Езерото Сейнт Мориц

The Ice

Страница 14

15.
BOSHE Maison

Orange Collection

Страница 15

16.
Expensive Taste

Най-горещите тенденции в ски модата

Страница 16

17.
Tenta

Луксът, който заслужавате за вашето специално събитие

Страница 17

18.
BVLGARI

Една история отвъд Италия

Страница 18

19.
MERREH COSMETICS

Наздравица за духа и тялото!

Страница 19

20.
Van Cleef & Arpels

Discovering Fashion

Страница 20

21.
Bove

Луксозна грижа

Страница 21

22.
Стоян Радичев

Магията на официалната мода през 2025

Страница 22

23.
EIRENE

Моден успех зад граница

Страница 23

24.
Къде да избягаме от студа?

На топло през зимата

Страница 24

25.
Перото на Мадам Рошав:

Професия “Брокер”

Страница 25

26.
Извън пътя

Снежни авантюри

Страница 26

27.
ПРИМЕКС

Driving Emotion: Гуми и сервиз

Страница 27

28.
Kласа от Silver Star

Mercedes-Benz S

Страница 28

29.
Rembrandt

Exclusive Club

Страница 29

30.

Huawei Watch GT 5 Pro

Страница 30