Alix avien

Брой 14/ Декември

EIRENE: Българският моден успех зад граница

CODE LIFE

Ирина Недкова: най-големият фен на коледните ни колекции е съпругата на Роби Уилямс

Всичко около Ирина изглежда котюрно – ателието, маниерите, ежедневието. Тази прекрасна българка сякаш се е родила, за да създава висша мода, макар работната ѝ биография да минава през различни сфери и държави. Дипломат по образование, специализира бизнес администрация в САЩ, а след завръщането си, управлява седем години търговския център Sofia Outlet Center.

През 2016 Ирина създава екзотичния по онова време за България бранд за висша детска мода EIRENE. Но как от малък бизнес тя го превръща в световно наложена марка, която днес е разпознаваема и можем да видим на пазари като Англия, Русия, Саудитска Арабия, ОАЕ, Казахстан и във вериги като гигантите Harrods, ще разберете, ако останете с нас до края.

Clothes

Преследваме се за това интервю от повече от година. В коя точка на света ви намираме сега с екипа и върху какво работите?

Благодаря за проявения интерес към мен и това, което аз и екипът ми създаваме. През последния месец работихме усилено по колекция – Back to school ’25, а в момента сме се концентрирали върху креативния процес на колекция есен-зима 25/26, която трябва да бъде реалност в началото на декември и която да започнем да представяме в шоурума си в Милано от януари ’25.

Преди 7 години стартирането на моден бранд за висша мода за деца в България определено звучеше като щура мечта. Откъде черпите вдъхновение и кураж да продължите и как преминавате през по-слабите бизнес моменти?

Преди 7 години всъщност световната ситуация беше доста „по-розова“, отколкото е в момента – нямаше Ковид, войни и рецесия. Стартът ни беше изключително труден, защото започнах с екип от двама души, без начален капитал, вложих всичките си собствени средства и благодарение на кредит за жени предприемачи нещата се случиха.

Въпреки началните трудности и след като представихме бранда на най-престижното изложение в света за детски дрехи във Флоренция, с втората си колекция успяхме да влезем в едни от най-добрите магазини в Близкия Изток, както и на руския пазар. Марката започна да бележи 100% ръст на оборота и да се радва на страхотен международен интерес. 

Докато не дойде Ковид и влязохме в режим на оцеляване. Благодарение на гъвкавостта си да се адаптираме към новите условия, успяхме да оцелеем през трудните последни години, да сформираме прекрасен екип и дисциплинирано и целенасочено да се движим напред с премерени стъпки.

Вдъхновение черпим предимно от дамската мода, без да следваме сляпо тенденциите, защото децата трябва да имат комфорта на удобните дрехи, но и да се чувстват специални. Пътуванията ми ме зареждат с нови идеи за теми, цветове и десени на колекциите. EIRENE е експлозия от цветове и това прави бранда толкова отличителен и запомнящ се. Най-голямото изложение за материали в Париж също ни помага да сме в крак с всички тенденции в текстилната индустрия.

fashion

Относно куража – винаги съм го имала благодарение на всички трудности, през които преминах през последните 10 години. „Господ обича смелите“ важи с пълна сила за мен. Ежедневието ми е изпълнено с предизвикателства, някои от които биха отказали повечето хора от този така труден бизнес. Когато обаче обожаваш това, което правиш, и имаш няколко важни човека, които вървят също в каузата, преминаваш през всички проблеми с решителността, че е невъзможно да не се намери изход от всяка ситуация. 

Цената, която заплащам обаче, е висока, защото предприемачеството изисква ангажираност 24/7. Наградата е, когато видиш с радост, удовлетворение и гордост моделите си в Harrods, Harvey Nichols, Galeries Lafayette, Saks 5th Avenue редом с най-големите марки в бранша, зад които стоят екипи от стотици хора и финанси в размер на милиони. Тогава си даваш сметка, че всички сълзи и безсънни нощи са си заслужавали заради признанието да позиционираш никому неизвестна марка в най-престижните магазини по цял свят.

Обикновено вашите малки клиентки са облечени с EIRENE за едни от най-важните и специални моменти за тях и техните семейства. Каква е тайната да избират именно вас?

Качеството и уникалният и запомнящ се дизайн. Всички модели, които създаваме, са с авторски принтове, които създават дизайнерите ни. Почти всички модели имат ръчна декорация от камъни, кристали, перли, а някои модели се декорират на ръка по 12-15 часа от сръчните ни декоратори. Никога не забравяме и какво харесват малките ни клиентки като цветове и кройки и винаги го прилагаме във всяка колекция. 

Следвате ли модните трендове и как ги съчетавате така, че да се запази качеството и високата степен на комфорт за най-малките?

Следваме модните тенденции главно като цветове. Тъмните цветове за зимата обаче не са на почит сред клиентите ни, така че се налага да се придържаме към по-традиционните цветови комбинации. 

Princess

За по-специалните ни модели черпим вдъхновение от haute-couture колекциите на любимите ни големи марки. Комфортът е задължителен, затова всички дрехи, които създаваме, са със 100% памучна подплата. Опитваме се почти изцяло да използваме естествени материи, както и рециклирани такива.

Децата са най-откровените клиенти. Какво най-много ви радва да чуете от тях?

С тази рокля съм като принцеса! Как се върти! Мамо, купи ми я, моля те!

Не мога да си представя нищо по-сладко от майка и дъщеря в еднакви аутфити. Кога се зароди идеята и за дамската ви линия IRIS? И какво да очакваме там?

Идеята се зароди съвсем естествено – желанието на майките да са облечени идентично с дъщерите си. Другата причина да създадем IRIS беше желанието ни да не задържаме платове и материали на склад, които ни остават след производството на детската марка, а те са с изключително качество и дизайн. Марката се възприе много добре в България и за няколко години се наложи като отличителна с качество и дизайн, с вярна клиентела от истински почитателки. 

Предизвикателствата да наложим още повече детската марка на все повече чужди пазари обаче ни накараха да вземем трудното решение да се фокусираме само върху EIRENE и да продадем IRIS. Марката отиде в добрите ръце на прекрасен човек и бизнес дама, така че очаквайте все по-прекрасни колекции.

Как изглежда идеалният коледен аутфит за една малка принцеса?

Розова рокля с авторски принт на „Лешникотрошачката“ или яркочервена рокля от тюл със златни частици. А защо пък не и бяла рокля с коледна авторска бродирана дантела. Аксесоарите, като златна диадема или червена с пера, са задължителни допълнения към визията. А най-големият фен на коледните ни колекции е съпругата на Роби Уилямс – Айда, за чиито дъщери вече трета година правим ексклузивни модели, с които по традиция посещават „Лешникотрошачката“ в Royal Albert Hall.

Какви са стъпките към сбъдването и на най-съкровените ни детски мечти?

Упорит труд и малко късмет!

Eirene

Източници:

автор:

елица стойчева

снимки:

личен архив

CODE LIFE БРОЙ 14-ТИ

СЪДЪРЖАНИЕ

Възползвайте се от нашата лесна навигагия с която можете да прескачате, връщате или избирате страниците си по ваш избор.

01.

Писмо от Редактора

Страница 1

02.
Cover Story

Даниела Динева

Страница 2

03.

Sea of Silver & Gold

Страница 3

04.

Майсторски Изработени
Съвършенства за Него

Страница 4

05.
Daniel’s Plain

Вина за всеки вкус и всеки повод

Страница 5

06.

Sine Cerere

Страница 6

07.

White water

Страница 7

08.
Sono Paulina

Изкуството на ароматите в България

Страница 8

09.
Trend of the Winter

Луксозно у дома

Страница 9

10.
Code Fashion Runway

Сцената, където модата оживява

Страница 10

11.

Най-бляскавите ски дестинации за зима 24/25

Страница 11

12.
Kashmir

Wellness & Spa Hotel 24

Страница 12

13.

Кашмирената мекота на Loro Piana

Страница 13

14.
Езерото Сейнт Мориц

The Ice

Страница 14

15.
BOSHE Maison

Orange Collection

Страница 15

16.
Expensive Taste

Най-горещите тенденции в ски модата

Страница 16

17.
Tenta

Луксът, който заслужавате за вашето специално събитие

Страница 17

18.
BVLGARI

Една история отвъд Италия

Страница 18

19.
MERREH COSMETICS

Наздравица за духа и тялото!

Страница 19

20.
Van Cleef & Arpels

Discovering Fashion

Страница 20

21.
Bove

Луксозна грижа

Страница 21

22.
Стоян Радичев

Магията на официалната мода през 2025

Страница 22

23.
EIRENE

Моден успех зад граница

Страница 23

24.
Къде да избягаме от студа?

На топло през зимата

Страница 24

25.
Перото на Мадам Рошав:

Професия “Брокер”

Страница 25

26.
Извън пътя

Снежни авантюри

Страница 26

27.
ПРИМЕКС

Driving Emotion: Гуми и сервиз

Страница 27

28.
Kласа от Silver Star

Mercedes-Benz S

Страница 28

29.
Rembrandt

Exclusive Club

Страница 29

30.

Huawei Watch GT 5 Pro

Страница 30